Monday, February 23, 2009

PeLik TaPi KeNa PeRcAyA

manusia sekarang tak macam dulu.. sekarang ni banyak yang jadik bukan2.. memang betul la tanda2 dunia nak kiamat.. tapi aku harap dan aku nak aku sempat bertaubat nanti.. sebut pasal manusia banyak perangai manusia dah aku jumpa.. memang betul la Allah jadikan manusia tu berbagai2.. aku pun tergolong dalam tu gak sebab aku pun manusia.. Insya-Allah aku harap aku adalah lebih baik dari semalam.. tapi baru2 ni adala kenalan aku gaduh sama sendiri.. yang aku pelik tu salah tak besar mana pun cuma kita kena pandai control.. apa2 masalah pun kalo kita pandai control masalah bleh terkawal.. aku penah baca buku n aku terjumpa ayat ni.. lebih kurang macam.. Allah takkan turunkan ujian yang tak mampu untuk hambaNya tempuhi melainkan ujian itu merupakan satu bala untuk nya. kiranya kalo kita sampai tak mampu untuk hadapi maknanya kita bukan di uji tapi diturunkan bala... balik kat msalah kenalan aku tadi yang sorang ni tak patut la nak tengking lagi sorang walaupun dia wat salah.. pas tu tak mau tegur..bukan apa kita sebagai manusia perlu ada limit dalam apa pun yang kita wat baru la suma benda dalam sederhana... entah la.. kadang2 pun aku pelik dengan perangai sorang2 ni termasuk aku.. aku tak leh kata aku ni perfect sebab tak da satu org yg perfect pun dalam dunia ni melainkan Rasulullah S.A.W.. apa2pun anggap ni satu ujian yang bila kita tempuh akan mematang kan kita

No comments: